Verwerkers- en algemene voorwaarden
Verwerkersvoorwaarden Aizy B.V.
Aizy B.V. is gevestigd aan de Baronielaan 1, 4818 PA in Breda en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 95180672.
Bij het gebruik van de Cloudsoftware van Aizy B.V. kunnen persoonsgegevens verwerkt worden. Aizy B.V. wordt hierbij op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gezien als ‘verwerker’. Jij hebt hierbij, als gebruiker van de Cloudsoftware, de rol van ‘verwerkingsverantwoordelijke’. Dit betekent dat jij verantwoordelijk bent en blijft voor de persoonsgegevens die je aan Aizy B.V. beschikbaar stelt.
Op grond van artikel 28 lid 3 van de AVG zijn de verwerker (Aizy B.V.) en de verwerkingsverantwoordelijke (jij) verplicht afspraken te maken over de verwerking van persoonsgegevens zodat de privacy van betrokkenen van wie die persoonsgegevens zijn, gewaarborgd is.
In deze verwerkersvoorwaarden worden de afspraken over de gegevensverwerking vastgelegd.
De overeenkomst die Aizy B.V. met jou gesloten heeft voor het gebruik van de Cloudsoftware (de SaaS-overeenkomst), wordt in deze verwerkersvoorwaarden aangeduid met de ‘Hoofdovereenkomst’. Voor de overige begrippen wordt verwezen naar artikel 1 van de algemene voorwaarden.
Artikel 1 – Looptijd van deze verwerkersvoorwaarden
- Deze verwerkersvoorwaarden blijven de gehele looptijd van de Hoofdovereenkomst van toepassing op de Hoofdovereenkomst. Dit betekent dat de verwerkersvoorwaarden niet tussentijds opgezegd kunnen worden.
- Bij beëindiging van de Hoofdovereenkomst eindigen deze verwerkersvoorwaarden ook automatisch. Omdat de persoonsgegevens die verwerkt worden, van jou blijven, zal Aizy B.V. ervoor zorgen dat de persoonsgegevens na beëindiging van deze verwerkersvoorwaarden in originele vorm aan jou geretourneerd worden of vernietigd worden. Dit geldt niet voor gegevens die Aizy B.V. op grond van wetgeving verplicht moet bewaren.
- De afspraken uit artikel 5 geheimhouding en artikel 9 aansprakelijkheid en vrijwaring uit deze verwerkersvoorwaarden blijven na beëindiging van deze verwerkersvoorwaarden wel gelden.
Artikel 2 – Doel, aard en onderwerp van de verwerking
- Aizy B.V. biedt Cloudsoftware waarmee social media en Google Ads geautomatiseerd kunnen worden. In deze software worden via een pixel persoonsgegevens opgeslagen van advertentieaccounts op social media die zijn verbonden met klanten van Aizy B.V.. Het gaat hierbij om de volgende persoonsgegevens:
- gehashte IP adressen;
- browsertype en versie;
- besturingssysteem;
- verwijzingsbron (bijv. website of pagina die de gebruiker naar de website van de klant heeft geleid;
- pagina’s die op de website van de klant zijn bezocht;
- datum en tijd van het bezoek;
- klikken op links en buttons op de website van de klant;
- interacties met formulieren op de website van de klant (bijv. zoekopdrachten of formulierinzendingen;
- andere soortgelijke anonieme gegevens die kunnen worden gebruikt voor analyse- en marketingdoeleinden.
- Aizy B.V. verwerkt deze persoonsgegevens alleen voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van de Hoofdovereenkomst. Het doel van de verwerking is het automatiseren van social media en Google ads.
- Aizy B.V. mag de persoonsgegevens ook gebruiken voor kwaliteitsborgingsdoeleinden waaronder het houden van enquêtes onder betrokkenen, statistisch onderzoek ten behoeve van de kwaliteit van de dienstverlening van Aizy B.V. en/of de softwareleverancier en het trainen van de kunstmatige intelligentie en algoritmen van de Cloudsoftware.
- Aizy B.V. mag de persoonsgegevens alleen voor andere doeleinden verwerken als jij hier vooraf Schriftelijke toestemming voor hebt gegeven. Als er in de toekomst echter extra functionaliteiten aangeboden worden die horen bij de in lid 2 genoemde doelen, dan valt dat binnen de opdracht van de Hoofdovereenkomst en hoeft Aizy B.V. hiervoor geen extra toestemming te vragen.
Artikel 3 – Verwerking van persoonsgegevens
- Aizy B.V. zal bij de verwerking van persoonsgegevens alle zorgvuldigheid in acht nemen en zich houden aan geldende privacywetgeving, waaronder begrepen de AVG.
- Aizy B.V. zal de persoonsgegevens niet in strijd met een wettelijke verplichting verwerken.
- Aizy B.V. verwerkt de persoonsgegevens alleen binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Als Aizy B.V. wel persoonsgegevens doorgeeft aan een land buiten de EER dan gebeurt dit alleen als dat land een passend beschermingsniveau garandeert en voldoet aan de verplichtingen uit de AVG en deze verwerkersvoorwaarden. In het geval jij zelf persoonsgegevens doorgeeft aan landen buiten de EER, vrijwaar je Aizy B.V. tegen alle rechtsvorderingen van derden die beweren dat er wordt gehandeld in strijd met de AVG.
- Aizy B.V. zorgt ervoor dat je te allen tijde toegang houdt tot de persoonsgegevens, ook in geval van faillissement of surséance van betaling.
- AizyV. houdt een register bij van de persoonsgegevens die in opdracht van jou verwerkt worden (verwerkingsregister). Op jouw verzoek zal Aizy B.V. jouw inzicht geven in dit verwerkingsregister.
Artikel 4 – Inschakelen van derden (sub-verwerkers)
- Aizy B.V. kan bij het verwerken van persoonsgegevens zogenoemde sub verwerkers inschakelen. Dit zijn personen of organisaties die ingeschakeld worden voor uitvoering van de Hoofdovereenkomst zoals de softwareleverancier.
Aizy B.V. werkt op dit moment samen met AWS en Data Bricks. Door akkoord te gaan met deze verwerkersvoorwaarden geef je hier toestemming voor. - Aizy B.V. doet uitsluitend een beroep op sub verwerkers die voldoende kunnen garanderen dat zij passende beveiligingsmaatregelen bieden zodat de verwerking van de persoonsgegevens aan de vereisten van de AVG voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkenen is gewaarborgd.
- Aizy B.V. blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor de handelingen van de door Aizy B.V. ingeschakelde sub verwerkers.
Artikel 5 – Geheimhouding
- Alle persoonsgegevens die Aizy B.V. van jou ontvangt en/of zelf verzamelt, zijn onderworpen aan strikte geheimhouding tegenover derden.
- Aizy B.V. is niet tot geheimhouding verplicht als Aizy B.V. op grond van een wettelijke verplichting gehouden is de persoonsgegevens te delen of als jij uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven de persoonsgegevens te delen met derden.
- Geheimhouding geldt ook niet in geval van sub verwerking. Aizy B.V. zorgt ervoor dat ingeschakelde sub verwerkers vertrouwelijkheid in acht nemen en zich aan eenzelfde beveiligingsniveau houden ten aanzien van de bescherming van de persoonsgegevens. Geheimhouding wordt ook opgelegd aan personeel van Aizy B.V.
- Alle door jou aan Aizy B.V. verstrekte inlogcodes, wachtwoorden en informatie over beveiligingsmaatregelen zijn vertrouwelijk en zullen door Aizy B.V. ook zo behandeld worden.
Artikel 6 – Beveiliging
- Aizy B.V. zal passende en adequate maatregelen nemen om de door Aizy B.V. verwerkte persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, wijziging, verwijdering of onbevoegde inzage. Dit doet Aizy B.V. onder andere door: het regelmatig maken van een back-up, het gebruik van sterke wachtwoorden, versleuteling van persoonsgegevens en het gebruik van een beveiligde netwerkverbinding via Secure Socket Layer (SSL).
- Jij garandeert op jouw beurt dat je onze Cloudsoftware op een verantwoorde wijze gebruikt.
- De door Aizy B.V. getroffen maatregelen voldoen zoveel mogelijk aan het bepaalde in artikel 32 van de AVG. Dit betekent dat Aizy B.V. bij het treffen van de beveiligingsmaatregelen rekening houdt met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, de aard, omvang, context, verwerkingsdoeleinden, waarschijnlijkheid en ernst van de uiteenlopende risico’s voor de rechten en vrijheden van personen. Aizy B.V. kan echter niet garanderen dat de getroffen beveiligingsmaatregelen onder alle omstandigheden doeltreffend zijn.
- In het geval je een hoger beveiligingsniveau wenst dan dat de AVG voorschrijft, kan Aizy B.V. hiervoor redelijke kosten bij jou in rekening brengen.
- Bij een beveiligingsincident (datalek) zal Aizy B.V., binnen achtenveertig (48) uur na ontdekking melding bij je maken. Ook zal Aizy B.V. alle gegevens aan je verstrekken die Aizy B.V. op grond van de AVG verplicht is te verstrekken. Natuurlijk zal Aizy B.V. de gevolgen van het beveiligingsincident zo snel mogelijk ongedaan proberen te maken. Het is vervolgens jouw verantwoordelijkheid om te beoordelen of het beveiligingsincident gemeld moet worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens en aan betrokkenen en wanneer dit het geval is, deze melding te maken.
Voordat een dergelijke melding wordt gemaakt, stel je Aizy B.V. hiervan op de hoogte. In het geval de Autoriteit Persoonsgegevens besluit een onderzoek te starten, zal Aizy B.V. vanzelfsprekend meewerken aan dat onderzoek.
- Aizy B.V. registreert alle beveiligingsincidenten op een manier die voor jou inzichtelijk is. Deze registratie bevat in ieder geval de volgende gegevens:
een omschrijving van het beveiligingsincident;
b. het aantal personen dat getroffen is door het beveiligingsincident;
c. de datum en het tijdstip van het beveiligingsincident;
d. de aard van de inbreuk;
e. het type gegevens dat is getroffen;
f. de mogelijke gevolgen voor de betrokkene;
g. de technische en organisatorische maatregelen die zijn getroffen naar aanleiding van het beveiligingsincident.
Op jouw verzoek zal Aizy B.V. inzage geven in het datalekregister.
Artikel 7 – Rechten van betrokkenen
- Aizy B.V. zal alle medewerking verlenen aan de uitvoering van rechten die betrokkenen hebben op grond van de AVG: verzoek tot inzage, beperking van de verwerking, rectificatie, gegevenswissing, overdraagbaarheid van gegevens of bezwaar (artikel 15-22 AVG).
- Aizy B.V. zal jou als verwerkingsverantwoordelijke zo snel mogelijk in kennis stellen van een klacht, een verzoek, een vraag of een bevel welke in verband met de verwerking van persoonsgegevens door een betrokkene wordt ingediend bij Aizy B.V. Aizy B.V. zal niet zelf op deze verzoeken reageren maar kan de betrokkene wel op de hoogte stellen van de doorgifte. Jij bent verplicht om tegemoet te komen aan de rechten van betrokkenen.
Artikel 8 – Audits en inspecties
- Jij hebt het recht toe te (laten) zien op de naleving van deze verwerkersvoorwaarden. Dit kun je doen door maximaal één (1) maal per kalenderjaar audits uit te (laten) voeren. Hiervan stel je Aizy B.V. uiterlijk veertien (14) kalenderdagen voor aanvang Schriftelijk op de hoogte.
- Aizy B.V. zal meewerken aan audits en inspecties waarmee je kunt controleren of Aizy B.V. zich houdt aan de verplichtingen die gelden op grond van de AVG. Aizy B.V. zal hiervoor o.a. toegang verlenen tot databases en alle benodigde informatie op verzoek verstrekken. Het is niet toegestaan om de uitslag van audits met derden te communiceren zonder dat Aizy B.V. hier vooraf Schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
- De kosten voor door jou aangevraagde audits en inspecties, komen voor jouw rekening.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid en vrijwaring
- Partijen vrijwaren elkaar over en weer voor boetes en dwangsommen die door de Autoriteit Persoonsgegevens worden opgelegd omdat vast is komen te staan dat de andere Partij zich niet houdt aan geldende privacywetgeving. Daarnaast vrijwaren Partijen elkaar voor aanspraken van betrokkenen.
- Iedere partij is en blijft zelf verantwoordelijk voor de door haar veroorzaakte schade als gevolg van schendingen van wet- en regelgeving.
- In het geval Aizy B.V. aansprakelijk is voor schade omdat deze schade aan Aizy B.V. kan worden toegerekend, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen afgesproken is in de Hoofdovereenkomst.
Artikel 10 – Overige afspraken
- Als tijdens de uitvoering van deze verwerkersvoorwaarden blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan nodig is om de verwerkersvoorwaarden te wijzigen, dan zullen Partijen in onderling overleg de verwerkersvoorwaarden aanpassen. Aanpassingen worden als aanhangsel aan deze verwerkersvoorwaarden gehecht.
- Wanneer een artikel uit deze verwerkersvoorwaarden nietig of vernietigbaar is (ongeldig is), dan blijven de overige bepalingen in deze verwerkersvoorwaarden van toepassing. In dat geval zullen Partijen in onderling overleg een nieuwe afspraak maken die qua doel en strekking zoveel mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke bepaling.
- Spreekt een bepaling uit deze verwerkersvoorwaarden de Hoofdovereenkomst tegen, dan gaan deze verwerkersvoorwaarden voor op de Hoofdovereenkomst.
- Op deze verwerkersvoorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen tussen Partijen worden zoveel mogelijk onderling opgelost. Lukt dit niet, dan worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, tenzij een dwingende wettelijke bepaling zich hier tegen verzet. Dit geldt ook voor geschillen die slechts door één van de Partijen als geschil worden gezien.
Algemene voorwaarden Aizy B.V.
Aizy B.V. is gevestigd aan de Baronielaan 1, 4818 PA in Breda en ingeschreven in het
Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 95180672.
Aizy B.V. bouwt, beheert en optimaliseert jouw social media en Google advertenties door
middel van AI gestuurde marketing automation software en biedt support aan ondernemers
voor het automatiseren van social media en Google Ads.
In deze algemene voorwaarden lees je op basis van welke voorwaarden je gebruikt kunt
maken van onze dienstverlening. Wij hebben geprobeerd om in deze voorwaarden zo min
mogelijk ingewikkelde juridische termen te gebruiken. Zijn de voorwaarden op onderdelen
toch onduidelijk, neem dan gerust contact met ons op via finance@aizy.nl.
Artikel 1 – Begrippen
In deze algemene voorwaarden worden geregeld dezelfde begrippen gebruikt. In dit artikel
lees je daarom wat er met de verschillende begrippen bedoeld wordt:
Aizy B.V.: de partij die de dienst levert en daarmee de gebruiker van deze algemene
voorwaarden.
Klant: het bedrijf of de organisatie die gebruik maakt of wenst te maken van de
dienstverlening van Aizy B.V. en hiervoor een abonnement afsluit.
Abonnement: de duurovereenkomst die de Klant met Aizy B.V. sluit om gebruik te kunnen
maken van de dienstverlening van Aizy B.V.
Dienst(en): de diensten die Aizy B.V. voor de Klant gaat verrichten en waarvoor een
overeenkomst gesloten wordt.
Cloudsoftware: de door AI gestuurde marketing automation software waarmee Aizy B.V. de
Dienst uitvoert.
Schriftelijk(e): zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie via
e-mail.
Kantoortijden: maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur met uitzondering van
nationaal erkende feestdagen.
Voor de leesbaarheid van deze algemene voorwaarden wordt de ‘Klant’ ook wel aangeduid
met ‘je/jij/jou of jouw
’ en worden partijen samen ook wel aangeduid met ‘Partijen’ of
afzonderlijk met ‘Partij’
.
Artikel 2 – Wanneer zijn deze algemene voorwaarden van toepassing?
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik de dienstverlening van
Aizy B.V. en op alle Abonnementen, overeenkomsten en facturen van Aizy B.V.
2. Deze algemene voorwaarden gelden ten behoeve van alle bestuurders, vennoten of
maten van de Klant.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20253. Eventueel door de Klant gehanteerde algemene voorwaarden, hoe dan ook genaamd,
zijn uitdrukkelijk niet van toepassing op de overeenkomst tussen Partijen.
4. Als de Klant een Abonnement afsluit, gaat Aizy B.V. ervan uit dat de Klant bekend is met
deze algemene voorwaarden en akkoord is met de inhoud ervan.
5. Afwijkingen en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn pas van toepassing als
deze door Aizy B.V. uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn geaccepteerd.
6. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op Abonnementen die
geüpgraded of gedowngraded worden en verlengde Abonnementen.
7. Aizy B.V. heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden te wijzigen. Natuurlijk
ontvangt de Klant hierover vooraf Schriftelijk bericht.
8. Wanneer één of meerdere bepalingen uit deze algemene voorwaarden nietig of
vernietigbaar (ongeldig) blijken, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing.
Partijen zullen in dat geval een nieuwe bepaling overeenkomen die qua doel en strekking
zoveel mogelijk lijkt op de ongeldige bepaling.
9. Wanneer de inhoud van deze algemene voorwaarden in strijd is met een tussen Partijen
gesloten overeenkomst, heeft de inhoud van de overeenkomst voorrang op deze
algemene voorwaarden.
10. De producten en diensten van Aizy B.V. zijn enkel gericht op de zakelijke Klant.
Artikel 3 – Aanbod
1. Wanneer een aanbod van Aizy B.V. een beperkte geldigheidsduur heeft of in het geval er
voorwaarden verbonden zijn aan het aanbod, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod
vermeld.
2. Wij gaan ervan uit dat de gegevens die de Klant aan Aizy B.V. verstrekt, juist, volledig en
actueel zijn.
3. Genoemde prijzen zijn altijd exclusief btw en uitdrukkelijk exclusief media spend
(advertentiebudget).
4. De inhoud van de overeenkomst bestaat uitsluitend uit datgene wat in het aanbod en/of
de overeenkomst is omschreven.
5. Aanvullende afspraken of aangebrachte wijzigingen zijn alleen geldig als Partijen deze
Schriftelijk overeengekomen zijn.
6. De Klant kan Aizy B.V. niet houden aan kennelijke vergissingen en verschrijvingen in het
aanbod of programmeer- en/of typefouten op onze website of social mediakanalen.
7. Wanneer de termijn van een actie of aanbieding is verstreken, kan de Klant Aizy B.V. niet
meer houden aan het actietarief en de actievoorwaarden van dat aanbod.
Artikel 4 – Hoe komt de overeenkomst tot stand?
1. Om gebruik te kunnen maken van de Diensten, sluit de Klant een Abonnement af. Het
Abonnement komt tot stand door ondertekening van de overeenkomst van opdracht. Op
de overeenkomst van opdracht zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.
2. Als er een gratis proefperiode geboden wordt om de Dienst uit te proberen, dan heeft
die proefperiode een bepaalde tijd. Na afloop van die bepaalde tijd wordt de
proefperiode automatisch omgezet in een betaald Abonnement tenzij de Klant voor het
einde van de proefperiode aangeeft de Dienst te willen beëindigen.
3. Partijen gaan ermee akkoord dat voor communicatie gebruik gemaakt mag worden van
alle op dat moment gebruikelijke communicatiemiddelen zoals e-mail.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20254. Aizy B.V. treft passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische
overdracht van data te beveiligen.
5. In geval van verkoop of overname van (een gedeelte van) onze bedrijfsactiviteiten
hebben wij het recht de overeenkomst over te dragen aan een derde partij. Natuurlijk
word je hier vooraf over geïnformeerd.
Artikel 5 – Wat kun je van ons verwachten?
Aizy B.V. zal zich als een goede dienstverlener inspannen om ervoor te zorgen dat de
Klant optimaal gebruik kan maken van de Diensten. Dit betekent dat Aizy B.V. haar
kennis, ervaring en tools naar beste inzicht, kennis en vermogen zullen inzetten om de
Dienst te verlenen. Alhoewel er met de Diensten fantastische resultaten geboekt
worden, kan Aizy B.V. niet garanderen dat de Klant te allen tijde het gewenste resultaat
bereikt. Dit is mede afhankelijk van omstandigheden van buitenaf zoals netwerken,
internetverbindingen maar ook menselijk gedrag. Er wordt in geen geval een resultaat
gegarandeerd.
De Klant ontvangt maandelijks een rapportage met daarin het resultaat van de
advertenties.
Aizy B.V. gaat vanzelfsprekend veilig en verantwoord om met de door de Klant
gedeelde informatie.
Ten behoeve van onderhoud, aanpassingen en verbeteringen van de systemen, kan de
Clousoftware (tijdelijk) buiten gebruik gesteld worden of kan het gebruik daarvan
beperkt worden. Aizy B.V. heeft daar geen invloed op.
Afhankelijk van het gekozen pakket is een maximaal aantal support uren inbegrepen bij
het Abonnement en heeft de Klant recht op een maximaal aantal optimalisaties per
kalenderweek. De Klant is zelf verantwoordelijk om gebruik te maken van de support
uren. Er vindt geen restitutie plaats met betrekking tot overgebleven support uren en
deze kunnen ook niet meegenomen worden naar een nieuwe abonnementsperiode.
Support vindt uitsluitend binnen Kantoortijden plaats.
Aizy B.V. kan derden inschakelen bij de uitvoering van de Dienst. De artikelen 7:404,
7:407 lid 2 en 7:409 van het Burgerlijk Wetboek zijn hierbij uitdrukkelijk niet van
toepassing. Deze overeenkomst geldt ook ten aanzien van de door Aizy B.V.
ingeschakelde derden.
De Klant is zich ervan bewust dat Aizy B.V. ook voor andere klanten werkzaam is. Dit
kunnen ook met de Klant concurrerende bedrijven zijn.
Eventueel door Aizy B.V. gecommuniceerde uitvoeringstermijnen zijn indicatief en kunnen niet als fatale termijn gezien worden.
Artikel 6 – Jouw verplichtingen
1. 2. Je dient zelf en voor eigen risico te zorgen voor deugdelijke apparatuur en faciliteiten
(computer, smartphone, tablet, apps, website en software etc.) om gebruik te kunnen
maken van onze Diensten.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor de creatie en het aanleveren van content tenzij in de
overeenkomst uitdrukkelijk anders overeengekomen.
In het geval de creatie en het ontwerp van advertenties niet inbegrepen is bij de
uitvoering van de Opdracht, lever je de content tijdig bij ons aan.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20253. 4. Je zult tijdig alle informatie en medewerking leveren die nodig is om gebruik te kunnen
maken van de Diensten van Aizy B.V.
Hieronder valt o.a. maar niet uitsluitend dat je Aizy B.V. tijdig toegang verleend tot je
Google Ads account en je Meta bedrijfsmanager.
Wanneer de start of de uitvoering van de Dienst wordt vertraagd doordat jij niet tijdig
de toegang, benodigde toestemmingen of content aanlevert, mag Aizy de uitvoering
van de Dienst uitstellen. Eventuele extra kosten zijn hierbij voor jouw rekening.
Artikel 7 – Looptijd en beëindiging Abonnement
1. Aan het einde van een abonnementsperiode wordt een Abonnement automatisch
verlengd met dezelfde looptijd tenzij de Klant tenminste één (1) kalendermaand voor
het einde van de abonnementsperiode opzegt
2. Opzegging vindt Schriftelijk plaats.
3. Na afloop van het eerste kwartaal van de abonnementsperiode kan de Klant het
Abonnement tussentijds beëindigen. Doet de Klant dit binnen de abonnementsperiode
dan heeft Aizy B.V. het recht de set up kosten die gemaakt zijn om de Klant te
onboarden, bij de Klant in rekening te brengen. Deze set up kosten zijn namelijk
doorberekend in de vergoeding berekend over een volledig kalenderjaar.
4. Na beëindiging van het Abonnement dient de Klant de toegang en toestemmingen die
de Klant in haar Google Ads Account en Meta bedrijfsmanager aan Aizy B.V. heeft
verstrekt, in te trekken.
5. Abonnementen kunnen op ieder moment worden ge-upgrade. Downgraden kan aan
het einde van de abonnementstermijn. Bij een upgrade wordt er een aanvullende
Vergoeding in rekening gebracht. Bij een downgrade vindt geen restitutie plaats van al
betaalde bedragen. Houd er bij een downgrade rekening mee dat bepaalde diensten
wellicht niet meer toegankelijk zijn.
6. Aizy B.V. kan ervoor kiezen een Abonnement niet langer aan te bieden. In dat geval kan
Aizy B.V. het Abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één (1) kalendermaand.
7. Aizy B.V. heeft het recht een Abonnement, met onmiddellijke ingang, zonder
tussenkomst van een rechter te beëindigen in het geval de Klant in strijd handelt met
de verplichtingen uit deze algemene voorwaarden, er ten aanzien van de Klant
faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken, er ten aanzien van de Klant surséance
van betaling (uitstel van betaling) wordt uitgesproken of een leverancier van Aizy B.V.
niet meer levert waardoor Aizy B.V. niet aan haar verplichtingen kan voldoen.
Artikel 8 – Tarieven en betaling
Aizy B.V. heeft het recht tarieven te wijzigen. Een voorgenomen tariefwijziging wordt
uiterlijk dertig (30) kalenderdagen voordat deze in gaat, Schriftelijk aan de Klant
gecommuniceerd. Wanneer de Klant niet akkoord gaat met de tariefwijziging heeft de
Klant de mogelijkheid het Abonnement te beëindigen per de datum dat de
tariefwijziging in gaat. Blijft de Klant na de tariefwijziging gebruik maken van de
Dienst(en), dan gaat de Klant automatisch akkoord met de tariefwijziging.
2. Om gebruik te maken van de Diensten van Aizy B.V., betaalt de Klant een maandelijkse
vergoeding.
Deze vergoeding wordt maandelijks door middel van automatische incasso
afgeschreven. De Klant machtigt Aizy B.V. bij afsluiting van het Abonnement voor
automatische incasso van de vergoeding.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20253. 4. 5. Wanneer Aizy B.V. een betaling niet op tijd ontvangen of een betaling om ongeldige
redenen wordt gestorneerd, is de Klant van rechtswege in verzuim. Aizy B.V. heeft dan
het recht wettelijke handelsrente en incassokosten in rekening te brengen.
Incassokosten bedragen tien procent (10%) van het openstaande bedrag met een
minimum van tweehonderdvijftig euro (€ 250,00). Daarnaast heeft Aizy B.V. de Dienst
op te schorten of het Abonnement te beëindigen totdat je aan je betalingsverplichting
hebt voldaan. Aizy B.V. is in dat geval niet aansprakelijk voor schade die de Klant
daardoor lijdt.
Bezwaren van de Klant tegen de hoogte van vergoeding, schorten de
betalingsverplichting niet op.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surséance van betaling van de Klant, zijn
de vorderingen die Aizy B.V. op de Klant heeft, onmiddellijk opeisbaar.
Het is de Klant niet toegestaan bedragen te verrekenen.
6. Artikel 9 – Garanties, aansprakelijkheid en vrijwaring
1. De Klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het controleren van ingevoerde
budgetten en gemaakte content. Aizy B.V. kan niet aansprakelijk gesteld worden voor
fouten in budgetten, teksten, afbeeldingen of andere content.
2. Bij de uitvoering van de Dienst maakt Aizy B.V. gebruik van software en tools van
derden. Aizy B.V. kan daarom niet garanderen dat alle Diensten en de Cloudsoftware op
elk moment bruikbaar en/of toegankelijk zijn.
3. Het behalen van geformuleerde doelstellingen is mede afhankelijk van het algoritme
van social mediakanalen, advertentieplatforms en zoekmachines, de kwaliteit en
beschikbaarheid van benodigde software en tools, richtlijnen en beleid van derden en
surfgedrag van mensen. Deze externe factoren kunnen invloed hebben op de resultaten
en de werkwijze van Aizy B.V. Omdat Aizy B.V. daar geen invloed op heeft, kan Aizy B.V.
het succes van digitale media waaronder een bepaald aantal likes, nieuwe volgers,
leads, views en conversies, niet garanderen.
4. Voor de uitvoering van de Dienst is Aizy B.V. afhankelijk van de beschikbaarheid en
functionaliteit en de beleidsregels en richtlijnen van advertentieplatformen. Aizy B.V. zal
bij de uitvoering van de Dienst vanzelfsprekend rekening houden met deze
beleidsregels en richtlijnen. Advertentieplatformen maken voor de beoordeling van
advertenties hoofdzakelijk gebruik van geautomatiseerde technologie. Op die
beoordeling heeft Aizy B.V. uitdrukkelijk geen invloed. De Klant kan Aizy B.V. dan ook
niet aansprakelijk stellen voor afwijzingen en beperkingen door het advertentieplatform.
5. In het geval Aizy B.V. aansprakelijk mocht zijn voor schade van de Klant, dan is die
aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot de door de Klant betaalde vergoeding over
zes (6) kalendermaanden voorafgaande aan de gebeurtenis die tot de schade heeft
geleid. In geen geval is Aizy B.V. aansprakelijk voor gevolgschade, imagoschade,
gederfde winst en omzet, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
6. In geen geval is Aizy B.V. aansprakelijk voor een bedrag hoger dan het bedrag dat een
door Aizy B.V. afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert.
7. Wanneer een derde schade ondervindt doordat de Klant zich niet gehouden heeft aan
deze algemene voorwaarden, dan is de Klant zelf verantwoordelijk voor die schade en
vrijwaart de Klant Aizy B.V. voor die schade.
8. Aizy B.V. is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat zij is uitgegaan van
door of namens de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20259. Aizy B.V. is ook niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door storingen in de
elektronische dienstverlening van derden zoals providers, netwerkexploitanten,
advertentieplatforms en telecommunicatiediensten.
10. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, geldt voor alle vorderingen die verband
houden met deze algemene voorwaarden, een verjaringstermijn van twaalf (12)
kalendermaanden na beëindiging van de Dienst.
11. De in dit artikel genoemde aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet in het geval Aizy
B.V. de schade veroorzaakt hebben door opzet of bewuste roekeloosheid.
Artikel 10 – Overmacht en onvoorziene omstandigheden
1. Wanneer Aizy B.V. de Dienst niet kan leveren door overmacht of een onvoorziene
omstandigheid, dan is Aizy B.V. niet verplicht de Dienst te leveren.
2. Onder overmacht of een onvoorziene omstandigheid wordt onder andere, maar niet
uitsluitend verstaan:
a. uitvallen van of storingen in de telecommunicatie of internetverbinding;
b. niet of gebrekkige leveringen van leveranciers van Aizy B.V.
3. Wanneer een in lid 2 beschreven situatie langer dan zestig (60) kalenderdagen blijft
voortbestaan, hebben beide Partijen het recht de overeenkomst te beëindigen, zonder
schadeplichtig te zijn.
Artikel 11 – Intellectuele eigendomsrechten
1. Alle auteursrechten en overige rechten van intellectuele eigendom zoals teksten,
afbeeldingen, logo’s, video’s en geluidsfragmenten die via onze website of social
mediakanalen worden getoond of onder de overeenkomst aan jou worden verstrekt,
berusten uitsluitend bij Aizy B.V. en mogen niet zonder vooraf gekregen Schriftelijke
toestemming worden vermenigvuldigd, openbaar gemaakt of op een andere manier
verspreid of getoond aan derden.
2. Aizy B.V. verkrijgt alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan in verband met de
uitvoering van de Dienst. Deze intellectuele eigendomsrechten worden door
ondertekening van de overeenkomst van opdracht bij voorbaat door de Klant
overgedragen aan Aizy B.V. en Aizy B.V. accepteert die overdracht.
3. De overdracht zoals bedoeld in lid 2 van dit artikel geldt niet voor content die de Klant
zelf gecreëerd en ontworpen heeft. Het intellectuele eigendomsrecht op die content
berust bij de Klant of een door de Klant ingeschakelde derde.
4. Wanneer Aizy B.V. op verzoek van de Klant gebruik moet maken van intellectuele
eigendomsrechten van een derde die geen partij is bij deze overeenkomst, zorgt de
Klant voor de benodigde toestemming van die derde.
5. De Klant garandeert bij het aanleveren van content ten behoeve van de uitvoering van
de Dienst niet in strijd te handelen met de intellectuele eigendomsrechten van derden.
6. De Klant vrijwaart en stelt Aizy B.V. schadeloos voor aanspraken van derden die verband
houden met inbreuken die gemaakt worden op intellectuele eigendomsrechten van
derden doordat de Klant niet voldoet aan de bepalingen uit dit artikel.
7. Aizy B.V. mag (referentie)afbeeldingen op haar website en social mediakanalen plaatsen
en hierbij gebruikmaken van het logo en de handelsnaam en/of merknaam van de
Klant, tenzij de Klant voor de start van de Dienst aangeeft hier niet mee akkoord te
gaan.
Algemene voorwaarden Aizy B.V. februari 20258. In het geval de Klant in strijd handelt met dit artikel, heeft Aizy B.V. het recht de schade
die zij als gevolg daarvan lijden, bij de Klant in rekening te brengen.
Artikel 12 – Privacy en de verwerking van persoonsgegevens
1. Op deze algemene voorwaarden en op alle overeenkomsten en Abonnementen is ook
de privacy- en cookieverklaring van Aizy B.V. van toepassing. Deze is te raadplegen via
de website www.aizy.nl.
2. In de privacy- en cookieverklaring wordt uiteengezet hoe Aizy B.V. met
persoonsgegevens omgaat. Aizy B.V. zal de door de Klant verstrekte persoonsgegevens
alleen opslaan en gebruiken voor de doeleinden als omschreven in de privacy- en
cookieverklaring.
3. Op eventuele verwerkingen zijn de verwerkersvoorwaarden van Aizy B.V. van
toepassing. Deze zijn te raadplegen via de website.
Artikel 13 – Toepasselijk recht en forumkeuze
1. Op alle door Aizy B.V. gesloten en te sluiten overeenkomsten, Abonnementen en deze
algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen tussen Partijen worden zoveel mogelijk onderling opgelost. Lukt dit niet
dan worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank
Zeeland-West-Brabant, tenzij een dwingende wettelijke bepaling zich hier tegen verzet.
Dit geldt ook voor geschillen, die slechts door één van de Partijen als geschil worden
gezien.
Artikel 14 – Klachten
1. Als de Klant niet tevreden is over onze dienstverlening of een klacht heeft over de
uitvoering van de Dienst, dient de Klant dit zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen
veertien (14) kalenderdagen na het ontstaan daarvan, volledig en duidelijk omschreven
Schriftelijk bij Aizy B.V. te melden.
2. Aizy B.V. zal uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van de klacht
inhoudelijk reageren op de klacht en waar mogelijk een oplossing voorstellen.